tirsdag den 10. december 2013

Assemblage/Skrotskulptur

SKROT


Jaaaaaaaaaaa.... Jeg tænkte godt nok hvad dælen skal jeg lige lave?

Jeg samlede uhyre meget skrammel sammen og sad bare og gloede på det.... Indtil jeg pludselig fik en fed idé - nemlig at skille min kærestes gamle computermus ad, fordi den havde nogle sjove former (det lignede lidt pile eller fartstriber)...

Og ja så gik jeg fra at mit tomme glas fra "perlekartofler" sammen med takkerne fra musen kunne være kroppen på mit bæltedyr!! Bom bom...

Så det var hvad jeg gik i gang med at lave... 
Hurtig skitse - og så i gang med at lime sammen. 

Her ses min arbejdsproces og mine materialer..


Her er mit bæltedyr blevet færdigt - den med BLÅ øjne er det endelige resultat, da jeg synes det kom til at ligne en rotte alt for meget med de røde øjne.


Jeg havde mine problemer da jeg skulle lave benene, fordi jeg ikke brugte nok tråd til at starte med og jeg absolut ville have sat fjedre på - meeen det lykkedes med lidt finesse og ostevoks!

Til denne opgave kan man vælge at bruge skabelonen "Fantasimaskinen" - ikke et krav, men en god idé. Hvis jeg selv skal sige det er jeg endt ud i kategorien Dyr/Maskine


Hvad får elever ud af at arbejde med sådan en opgave?

K*O*R*T      F*O*R*T*A*L*T:

- Eleverne bliver stimuleret og udvikler deres iagtagelsesevne i udvælgelsen og funderingen      over valg  af kategorierne.
- Senere skal de arbejde med fantasi og forestilling i sammensætning af kategorierne.
- De bliver stimuleret i udviklingsarbejdet med skitser både tegnede og modellerede former.

- De får arbejdet med 3D-materialer og bliver stimuleret taktilt og perceptuelt ved arbejdet      med de forskellige materialer.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar