SKROT
Jaaaaaaaaaaa.... Jeg tænkte godt nok hvad dælen skal jeg lige lave?
Jeg samlede uhyre meget skrammel sammen og sad bare og gloede på det.... Indtil jeg pludselig fik en fed idé - nemlig at skille min kærestes gamle computermus ad, fordi den havde nogle sjove former (det lignede lidt pile eller fartstriber)...
Og ja så gik jeg fra at mit tomme glas fra "perlekartofler" sammen med takkerne fra musen kunne være kroppen på mit bæltedyr!! Bom bom...
Så det var hvad jeg gik i gang med at lave...
Hurtig skitse - og så i gang med at lime sammen.
Her ses min arbejdsproces og mine materialer.. |
Her er mit bæltedyr blevet færdigt - den med BLÅ øjne er det endelige resultat, da jeg synes det kom til at ligne en rotte alt for meget med de røde øjne. |
Til denne opgave kan man vælge at bruge skabelonen "Fantasimaskinen" - ikke et krav, men en god idé. Hvis jeg selv skal sige det er jeg endt ud i kategorien Dyr/Maskine.
Hvad får elever ud af at arbejde med sådan en opgave?
K*O*R*T F*O*R*T*A*L*T:
- Eleverne bliver stimuleret og udvikler deres iagtagelsesevne
i udvælgelsen og funderingen over valg af
kategorierne.
- Senere skal de arbejde med fantasi og forestilling i sammensætning af kategorierne.
- De bliver stimuleret i udviklingsarbejdet med skitser både tegnede og modellerede former.
- Senere skal de arbejde med fantasi og forestilling i sammensætning af kategorierne.
- De bliver stimuleret i udviklingsarbejdet med skitser både tegnede og modellerede former.
- De får arbejdet med 3D-materialer og bliver stimuleret
taktilt og perceptuelt ved arbejdet med de forskellige materialer.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar