tirsdag den 26. november 2013

Min lerstøvle!!!! O P D A T E R I N G

O P D A T E R I N G

Leropgaven



I dag havde vi fået sat deadline på vores billedkrukker og jeg er ved at være rigtig glad for resultatet!!

Glæder mig til forglødning, glasur og brænding  - som desværre først bliver efter jul/nytår....


Da vi i dag skulle præsentere vores billedkrukke havde vi nogle spørgsmål vi skulle besvare - omkring hvad vi selv kunne se? Arbejdsprocessen, hvordan? Feedback fra andre.

Min billedkrukke er baseret på et digt af Louis Jensen (skriver digtet ind på et andet tidspunkt, da jeg ikke lige kan den i hovedet på stående fod...)


Jeg har arbejdet meget i modelleringsteknik og pølseteknik - for at prøve en masse af..
Jeg har skulle rive noget fra hinanden og starte forfra et par gange, men jeg sandelig også lært noget af det!! Puha....

Ud fra digtet har jeg haft mest fokus på "hovedpersonen" - som er en støvle, der elsker at gå.
Så derfor har jeg lavet en figurativ skulptur - nemlig en støvle - som jo er en beklædningsdel.
Størrelsen på skulpturen afhænger selvfølgelig af hvad man sammenligner med, men jeg vil bestemt ikke kalde denne for LILLE!
For mig ser det også ud til at være nogle runde, bløde og organiske former - har ikke haft gang i de helt skarpe kanter...
Støvlen ser skæv ud - hvilket også har sin charme fordi den jo har gået meget, ser her spejler det "slidte" sig virkelig!!
Det er en naturalistisk skulptur - eftersom den er genkendelig i virkeligheden.
På billederne og ja - også in real life er den meget ru på overfladen - den er blevet glattet en smule ud siden billederne blev taget i dag (MEN ikke for meget, fordi ellers kan glasuren ikke binde sig ordentligt fast)
Glasuren kommer til at være rigtig vigtig, da det er den der vil kunne give min skulptur det "liv" jeg søger, så den ikke bare står som en tung og kold genstand.
Har endnu ikke helt besluttet mig for hvilke farver der skal bruges, men har tænkt meget i jordfarver som brunlige og grønne nuancer - eller blank sort. Og hjerterne skal enten være røde, guld/gullige eller begge dele.. Er som sagt ikke lige kommet så langt endnu..


Støvlen er ikke glaseret på nederste billede - det er blot en effekt.



Siden billederne blev taget har jeg lavet en "flap" ved sålen ude på spidsen af støvlen (hvor støvlen gaber), så den ser endnu mere slidt ud i og med der er hul i den. Det synes jeg også gør støvlen mere autentisk :)
- MANGE TAK FOR DET GODE RÅD CAMILLA!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar