tirsdag den 19. november 2013

Parafrase!

Uge 38



Parafrase-opgave



Individuel opgave hvor vi hver især valgte et billede at parafrasere.

Materialer:
A3 papir til skitser
Progresso
Oliekridt
Lærred (60*80)
Akrylmaling (primærfarver + sort og hvid)

Billedet i øverste højre hjørne er fra vores egen lille "fernisering" da vi skulle lave billedsamtaler og udstilling af vores parafraser.


Jeg valgte at bruge billeder af min kat.. så jeg genbrugte hovedelementet, men brugte forskellige billeder af hende da jeg tegnede mine skitser.. jeg endte med at udvælge billedet hvor hun er i "profil" og male hende som kontur. (grunden til dette valg var bl.a. også fordi den var mere simpel end de andre og jeg havde en eksamen midt i det hele, så jeg gjorde det også for at spare tid).
MEN jeg maler også en parafrase på den midterste, hvor der står "play" - da den kan give mig lidt mere udfordring mht. detaljer og farver. Den bliver malet på lærred 30*40 med akrylmaling snarest...
(Laver et nyt blogindlæg om det) :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar