onsdag den 19. marts 2014

4.praktikperiode

Praktikken


Efter 3.praktikperiode (den individuelle), skulle jeg i gang med den sidste gruppepraktik på min kontraktskole.

Her underviste jeg, sammen med to andre medstuderende en 1.klasse i billedkunst + jeg havde en 4.klasse sammen med én anden medstuderende.

Dette var rigtig interessant og meget lærerigt!!!!



1.klasse


- Lav dit hus
- Samtale (fælles på tavle, idégenerering og billedsamtale)
- Skitsetegninger, farvelægge, pynte
- Skalering - tegne STORT over på karton
- Lave limkanter
- Klippe ud
- Male med Ecolin
- Limes sammen med bølgepap (på sider og som tag)
- Udstilling på skolens bibliotek
Inspiration fra Victoria Ladefogeds "hus mit hus".
Se; Ladefoged

Et rigtig spændende, men også UDFORDRENDE undervisningsforløb :-)












4.klasse


- Fabel og fantasidyr
- Skitsetegning (Tegn stort)
- Hjælpetegninger
- "Terningeleg" (modificeret udgave af Fantasimaskinen)
- Forestilling og fantasi
- Udvælge skitse og tegne STORT over på akvarelpapir
- Male med Ecoline (fokus på komplementærkontraster!!)
- Tegne kontur med sort tusch når malingen er tørret
- Ophængning i montrer på faggangen

Inspiration fra Hieronymus Bosch.
Se; Bosch







Tak fordi du kiggede med!

See you!
/C

Ingen kommentarer:

Send en kommentar